ik3.jpg

Beszámoló

A 2020/2021-es tanévtől csatlakozhattunk az Országos Iskolakert-Fejlesztési Program tevékenységéhez. Nagy álmunk vált valóra, hiszen iskolakert kialakításához kaptunk támogatást.
Intézményünk fontosnak tartja a folyamatos megújulást, a környezettudatos gondolkodás, a természet iránti elkötelezettség erősítését. Örökös Ökoiskolaként nem csak elméleti, hanem gyakorlati szinten is teszünk e kötelezettségek - természetközeliség, közösségi szellem kialakítás, takarékosság elve, hagyományőrzés, egészséges életmódra nevelés, igényszint kialakítása- megvalósulásáért.
Célunk az iskolakerttel: a fentiekben felsorolt problémák enyhítése, szemléletformálás, a kapott ismeretek gyakorlati életben való alkalmazása.

A kert kialakítása
Nyáron szaktanácsadóink segítségével az iskolánk délnyugati részében tűztük ki az emelt ágyásaink helyét, ahol kedvező környezeti feltételek voltak adottak a kertünk kialakítására.
A területen szeptember első hetében megtörtént az ágyások helyének kitűzése, majd a második héten raklapemelő elemek egymásra helyezésével az ágyások kialakítása. Miért raklapemelő elemek? Mert újrahasznosítás szemléletével gondolkoztunk! A kész ágyásokat geotextíliával béleltük ki és lefestettük. Helyi kertészeti vállalkozó támogatásával az ágyásokba termőföldet kaptunk. Október első hetében az alsó tagozatos gyerekek és tanítóik lelkes munkájának köszönhetően, az ültetéshez előkészítettük az ágyásokat. A program által kapott, gyerekeknek méretezett eszközöket használva ez nagyon élvezetes, a gyerekek számára kényelmes, örömteli tevékenység volt. Versengtek az eszközökért, mindenki részt akart venni a munkában! Az egyik kislány azt mondta idézem: „Ez volt életem egyik legjobb napja”! Esős napok következtek, de mi nem tétlenkedtünk. Kihasználva a rosszidőt a tantermekben lázas munka folyt egy szabadtéri tanterem kialakítására. A gyerekek tájékoztató- és jeltáblákat gyártottak, madáretetőt és madárijesztőt készítettek a kertünkbe. Amikor a nap újra kisütött, részben az Iskolakert Alapítványtól és egyéb adományokból kapott fűszer és gyógynövények, zöldség és virághagymák kerültek kiültetésre a következő növénycsoportok szerint:
1.    gyógynövények – levendula, rozmaring, citromfű, cickafark, zsálya, izsóp,
2.    fűszernövények – rozmaring, kakukkfű, oreganó, babér, menta citromfű, tárkony, bazsalikom, stevia,
3.    sóska, fokhagyma, áttelelő saláta, téli sarjhagyma
4.    tulipán, nárcisz, jácint.
A jövő évben a mentorunktól kapott vetésforgó alapján fogunk növényeket vetni, ültetni és nevelni a „mi kis iskolakertünk” -ben.
A kertünk mellett kialakítottunk egy szabadtéri osztálytermet is a környezetismeret, természetismeret, technika, vagy bármely szabadtéren tartható témájú órához. Ehhez négy darab 8 személyes paddal ellátott kiülőket helyeztünk el, ahol lehetőség van tanóra egyéb foglalkozások, akár „miniben” természetkutatásra is. Ez kertünk Kutató Központja! Előszedtük a nagyítókat és bogarászásba kezdtünk. Sőt, „Mikroszkóppal kutatók” névvel szakkört indítottunk.
Szeretnénk, a kapott segítséget ezúton is megköszönni! Hálánk jeléül ígérjük, hogy lelkesek, kreatívak és hűek leszünk céljainkhoz!

Az álmunk vált valóra, gyermek és felnőtt közös álma! Egy kert, ami mindig rendelkezésre áll, helyben van és mindenki számára elérhető! Természet a természetben, élet az élettérben!
Igényt teremtünk, hogy a jövőben is, természeti környezetben élhessünk!

Együttműködő bizalommal,

Tilhof Tímea
iskolakert vezető pedagógus

 

ik8.jpg

 

ik7.jpg

 

ik10.jpg