2019. március 25 - 29-ig tanulmányi kiránduláson vesznek részt 7. évfolyamos tanulóink Horvátországban.

A kirándulás célja, hogy a gyerekek megismerjék Horvátország magyar vonatkozású történelmi helyeit, természeti értékeit, a határon túli magyarság kulturális kincseit.

Határtalanul Horvátországban!

2019. március 25-én iskolánk 54 hetedik évfolyamos tanulója és három pedagógus kísérője indult útnak, hogy felfedezze Horvátország kincseit.

A tanulmányi kirándulás előkészítése során diákjaink megismerkedhettek a két ország történelmének csaknem ezeréves kapcsolódási pontjaival.

A határ átlépése után utunk Nagybodolyára vezetett, ahol Jeszenszky Mária néni mutatta be településük tájházát és mesélt az itt megmaradt magyarság jelenéről és múltjáról.

Eszék belvárosát járva a közelmúlt történelmének nyomaival is találkoztunk. A délután folyamán Európa egyik leggazdagabb élővilágával rendelkező rezervátumát, a Kopácsi Rét Nemzeti Parkot is felkerestük. Az első napon Csúzán szálltunk meg, ahol barátságos fogadtatásban és vendéglátásban volt részünk.

Másnap Csúzán találkoztunk a helyi iskola diákjaival, tanítóival. Tanulóink műsorát és az általunk ajándékba vitt könyveket meghatódva fogadta az ott lévő kis közösség.

A következő úti cél Zágráb, Horvátország fővárosa volt. Itt megnéztük a Szent László által alapított székesegyházat, és a városban található magyar emlékeket. Zágrábot elhagyva, a hegyeket átszelve, az esti fényben pompázó Fiume látképe tárult szemünk elé.

Fiumében megkoszorúztuk Baross Gábor emléktábláját, sétáltunk a Frangepánok egykori sasfészkében a Tersattoi várban, majd látogatást tettünk a tersattoi Mária búcsújáró templomban.

Csütörtökön Opatija várt ránk hosszú tengerparti sétányával, ahol a város jelképe is áll. a Sirályos lány szobra. Tengerre Magyar! - adtuk ki a jelszót és hajóval Lovranba utaztunk. Lovran zegzugos utcácskái, a gyönyörű panoráma, a hatalmas paloták, pálmafák, a tenger hullámai, nyár emlékeit idézték.

Pénteken elköszöntünk a tengertől, Rijekától és hazaindultunk. A határ előtt még megálltunk Varasdon az Erdődy várnál, majd Csáktornyán megkoszorúztuk Zrínyi Miklós emléktábláját.

Köszönjük mindenkinek a munkáját, aki hozzájárult ahhoz, hogy ennek a csodálatos élménynek részesei lehettek diákjaink!